Tips

Få succes med display kampagner

Googles Display Netværk (GDN) bestå af millioner af hjemmesider, hvorfra du potentielt kan tiltrække nye kunder. Google estimerer at de når 90% af alle internetbrugere via GDN. Det er med andre ord et enormt publikum og langt større end søgenetværket. Mange annoncører...

læs mere

Tilføj bid modifier på ”opkald”

Hvis telefonopkald er vigtige for din virksomhed, så er opkald også en KPI du skal tage seriøst! Udover at du kan køre call-only annoncer, så bør du også tilføje en ”call-extension” til de annoncer hvorfra du også gerne vil modtage opkald Og hvis du ikke ønsker opkald...

læs mere

Attribution

Hvor tit handler du i en ny webshop efter kun ét besøg? Statistikken taler for at du hat klikket på indtil flere forskellige trafikkanaler, som f.eks. nyhedsbreve, organisk søgetrafik, bookmarks, facebook side/annonce, Google Ads, osv. Med andre ord, alle har de i et...

læs mere

Få styr på trackingen

Ingen bør rigtig være i tvivl om værdien i at spore trafikken til en hjemmeside. Alligevel ser man ofte en fejlbehæftet sporing. Det kan både skyldes enkelte sektioner af hjemmesiden, der mangler analyticskode, eller at flere forskellige sporingskoder optræder på...

læs mere

Social validering af dine annoncer

Sælgerbedømmelser skaber tillid omkring dine annoncer og optager mere annonceplads i toppen af Google. Du kan bare spørge dig selv, hvor vigtige Sælgerbedømmelser er for dig, inden du hive dankortet frem i en webshop. Udover at skabe tillid hos dine potentielle...

læs mere

Du kører annoncer på udsolgte varer

Annoncerer du på udsolgte varer i din webshop? Sandsynligvis, og det er en ret sikker opskrift på at brænde dit budget af! Hvis du har et stort varekatalog, kan det naturligvis være svært at holde redde på udsolgte varer og pause de berørte annoncer. Heldigvis findes...

læs mere

Du byder for lidt

Ofte ser man en bottom-up tilgang til at teste nye søgeord. Den foregår typisk ved at man starter med en lav max. klikpris, for lige at se søgeordets an; performer det eller ej? Desværre er det en fantastisk dårlig tilgang, da du spilder både tid og penge. En langt...

læs mere

Du byder på for mange søgeord

Du har måske hørt om ”Paretos Lov”, bedre kendt som 80/20 – reglen. Den gælder også for dine søgeord. Ifølge Paretos Lov. så står 20 procent af dine søgeord for 80 procent at dine salg. Faktisk er det oftere langt under 20 procent, der står for det meste af salget. De...

læs mere

Kedelig annoncetekster der ikke skiller sig ud

Du har måske bemærket hvordan mange annoncer indenfor et område lyder meget ens. Det er selvfølgelig et stort problem, fordi dit mål bør være at skille dig ud fra konkurrenterne og få trafikken og kunden. Højere klikrate på dine annoncer starter en god cyklus, hvor...

læs mere

Du sporer ikke telefonopkald korrekt

I virkelighedens verden klikker en del af dine kunder på dine annoncer, men ringer dig efterfølgende op, i stedet for at konvertere på din hjemmeside. Det gør det vanskeligt at dokumentere en sammenhæng mellem din annoncering og de kunder du får ind via telefonopkald....

læs mere

Optmyzr

Optmyzr er endnu et godt 3. parts tool med mange god features.  Det er som de fleste gode PPC-tools API-baseret. Det betyder at data fra din konto bliver hentet og analyseret og ændringer du laver i Optmyzr eksekveres på din Google Ads konto. Optmyzr er skabt af...

læs mere

Opteo

Hvis du nogensinde har fantaseret om at dine optimeringsopgave kom til dig på en prioriteret liste og du blot skulle acceptere, eller afvise opgaverne, så kan jeg afsløre at Opteo er det nærmeste du kommer på fantasien. Opteo giver en svær tilfredshed, når man klikker...

læs mere

Adalysis

Adalysis er et analyse- og optimeringstool, der giver et fantastisk overblik over den generelle sundhedstilstand for din konto. Værktøjet udmærker sig særligt ved at strømline din annoncetests. Hvor du før skulle slæbe dig igennem timevis af spreadsheets, hver måned,...

læs mere

Google assistent taler dansk!

Ja, så kom turen endelig til os i Danmark. I går aftes kl. 21 lancerede Google den danske version af assistenten via den medfølgende Google-app til både iOS- og Android-smartphones (kan dog også bruges via appen ”Google”). Apples Siri er dermed ikke længere alene, og...

læs mere