70 605 665

Google Ads Discovery

Det er altid en god idé med et sæt friske ekspertøjne på din Google Ads konto. Med en Discovery (revision) får du en evaluering af din kontos effektivitet​. Målet er at afsløre fejl, lækager og andre uhensigtsmæssigheder, der stjæler af budgettet eller forringer kontoens potentiale. Når disse skjulte problemer er kommet frem i lyset, vil du målrettet kunne arbejde med at forbedre den generelle ydeevne på din konto.

Der findes mange automatiserede værktøjer og tjenester, der giver algoritmisk, baserede analyser og ratings af din konto. De har alle den svaghed, at de mangler forbindelse til dine marketingmål, fokusmålgrupper og dine specifikke forventninger til resultater af din PPC- indsats.

Hvorfor har du brug for en Google Ads Discovery?

Det er væsentligt at kende tingenes tilstand, før du investerer tid og penge i online markedsføring. Måske står du foran at skulle skifte Google Ads-leverandør, eller du har overtaget ansvaret for en eksisterende konto. I begge tilfælde er det nyttigt med et dybdegående ”helbredstjek”. Ligesom der også er fornuft i regelmæssigt at få et helbredstjek af din konto. Det er nemt at få ”tunnelsyn” og overse fejl og muligheder for at vækste salget, når man sidder med den daglige drift af kontoen. Det er ofte de mange små justeringer, der tilsammen giver store resultater.

Hvad får du hos CLiCKLAB?

Du får en fuld rapport med værdifulde indsigter og afdækning af dine muligheder for at forbedre din markedsføring igennem Google Ads. Med rapporten i hånden bliver du rustet til at maksimere udbyttet af din PPC-markedsføring. I revisionen analyserer vi følgende områder: 

  • Forretningsmål. Matchet mellem dine overordnede forretningsmæssige mål og kontoens performance.
  • Konverteringer. Tjek af korrekt konverteringssporring.
  • Kontostruktur. Hvor hensigtsmæssig er den overordnet kontostruktur.
  • Kampagnetyper. Brugen af relevante kampagnetyper og strukturering af kampagnerne, herunder også Display- og Shopping-kampagner (hvis relevant).
  • Målgrupper. Anvendelse af målgrupper (audiences).
  • Demografi. Budjusteringer på forskellige demografier (alder, køn og husstandsindkomst).
  • Geografi. Budjusteringer på geografi og målretning efter/eksklusion af lokationer.
  • Enheder. Budjusteringer på enheder (desktop, mobil og tablet).
  • Tidspunkter. Budjusteringer på tidspunkt (uger, dage, timer).
  • Indstillinger. Konto- og kampagneindstillinger.
  • Annoncegrupper. Granulering af annoncegrupper.
  • Søgeord. Anvendelse af søgeord og søgeordstyper, herunder også negative søgeord.
  • Annoncer. Anvendelse og test af annoncer og annonceudvidelser.
  • Landingssider. Kvaliteten af landingsider.
  • Budgetter og budstrategier. Styring af budget, budgivning og budstrategier.
  • Handlingsplan. Forslag til en handlingsplan.

En Google Ads Discovery er første skridt henimod kickstart af din PPC-investering. Så uanset om du prioriterer og håndterer alle anbefalingerne i én omgang eller step-by-step, så får du en værdifuld indsigt i status quo.

Google Discovery illustration