Online KickStart

Mennesket er på mange måder et vanedyr. Vi vælger det, vi kender og har tillid til, frem for det ukendte. Den naturlov gælder også i høj grad for virksomheder. Et firma, der har skabt sig et navn og genkendes bredt, har det almindeligvis langt lettere end den nye og ukendte konkurrent. Derfor bruger mange virksomheder også formuer på at øge kendskabet og skabe sig et ”brand”.

Men hvad gør du, når du er den nye og ukendte konkurrent på markedet og skal skabe dig et navn, uden at det koster dig formuer? Svaret er, at der er en hel del, du kan gøre. Dine muligheder for at skabe et stærkt navn eller brand har faktisk aldrig været bedre. Internettet har nemlig blandt meget andet udjævnet forskellene og skabt mere lige vilkår for virksomheder.

Adgangen til millioner af mennesker er både blevet lettere og meget billigere. Så selvom det stadig koster noget at øge kendskabet til din virksomhed, skabe langvarige relationer og etablere sig som et stærkt brand, så handler det i højere grad om at udnytte de rigtige digitale værktøjer og metoder.

Et af målene med online branding er at få kunderne til at genkende dit mærke, dit logo, dit navn og eller dine produkter. Et andet er at integrere online branding med den samlede kundeoplevelse af din virksomhed.

At blive et kendt og foretrukket brand kræver langvarig og langsigtet branding. Det gælder personlig branding såvel som virksomhedsbranding. Men man skal starte et sted!

Hos CLiCKLAB giver vi dig en kickstart, du derefter selv kan bygge videre på.

Hvad kan vi hjælpe med?

FACEBOOK-SIDE

75 % af danskerne logger jævnligt ind på deres Facebook-konto. Det er derfor heller ikke overraskende, at det uden sammenligning er det største sociale medie i både Danmark og resten af verden. Og lige så lidt overraskende er det, at det er umuligt at komme uden om Facebook, hvis du overvejer en aktiv social medie-strategi.

Mange har dog afsagt dødsdom over Facebook som følge af de nye begrænsninger på nyhedsfeedet og begrænsningerne i rækkevidden. Her på kontoret i Valby er vi slet ikke enige i dommen! Der er stadig betydelige fordele i en Facebook-virksomhedsside. For bare at nævne nogle af de væsentligste:

  • Øger eksponering for potentielle kunder. 75 % af danskerne er jævnligt på Facebook, behøver vi sige mere?
  • Leadgenerator. Mange likes og følgere kan ikke stå alene. Du skal også bruge din følgerskare til at føde din leadtragt, f.eks. via konkurrencer og give-aways, hvor du indsamler følgernes mailadresser og tilmeldinger til dit nyhedsbrev.
  • Det koster gratis. Selve det at eje din Facebook-side koster ikke noget.
  • Opbyg brand-loyalitet. Du kan gennem interaktion med dine følgere skabe et loyalt kundegrundlag som køber af dig igen og igen.
  • Forøg trafikken til din hjemmeside. Brug linkindlæg til at drive trafik til dit website.

Facebook-sider er gode til at indfange følgere i din målgruppe. Men husk at gøre det nemt for dine følgere at dele deres interesse for din virksomhed med deleværdigt indhold.

Hvis du allerede har en Facebook-side eller overvejer at oprette en, så kan vi hjælpe dig med at få det optimale ud af din investering.

 

LINKEDIN COMPANY PAGE

Med 546 mio. brugere i over 200 lande er LinkedIn uden sammenligning verdens største faglige netværk. Og med 1,4 mio. danskere repræsenteret er netværket også altdominerende herhjemme.

Når du vælger at få en professionel LinkedIn Virksomhedsside, giver du andre brugere mulighed for at udforske din virksomhed, følge jeres opdateringer, branchenyheder samt søge og dele jeres stillingsopslag. Udover disse nærliggende fordele ved en LinkedIn Company Page, er der også andre gevinster, der er værd at fremhæve:

  • Corporate Branding. Øg kendskabet til din virksomheds identitet for at sikre, at dit brand, dit omdømme, dine produkter og virksomhedskultur synliggøres optimalt.
  • Markedsføring. Engagér dine følgere i produktudvikling, del viden og undersøgelser og kommuniker din virksomheds eksistensberettigelse ved at forklare udbyttet af de tilbud, I måtte have til markedet.
  • Kundefastholdelse og eksponering for potentielle kunder. Kommunikér med og til dine kunder.
  • Employer Branding og Talent Attraction. Sikr et langsigtet arbejde med at være ”top of mind” hos de rette kandidater og tiltrække talenterne med det samme til jeres ledige stillinger.
  • Det koster gratis. Selve det at eje din LinkedIn Company Page koster ikke noget.
  • Forøg trafikken til din hjemmeside. Brug linkindlæg til at drive trafik til dit website.

Hvis du allerede har en LinkedIn Company Page eller overvejer at oprette en, så kan vi hjælpe dig med at få det optimale ud af din investering.

LINKEDIN MAKEOVER

Din LinkedIn-profil er ikke dit CV, det er meget mere end det! Det er et karriereværktøj, du skal bruge til at fremhæve dine færdigheder, erfaringer og imponere dine forbindelser.

Du skal sikre dig, at din LinkedIn-profil bliver fundet, og at den adskiller sig fra konkurrenterne, uanset om målet er at blive fundet af rekruttører, kunder eller at udvide dit professionelle netværk.

Mange finder det vanskeligt at beskrive sig selv og rammes af skriveblokering. Men et godt udgangspunkt er at tænke strategisk, således at din LinkedIn-profil er indrettet til at engagere dine følgere og styrke dit personlige brand. Når du går til det rigtigt, så kan LinkedIn være et stort aktiv for din faglige og forretningsmæssige udvikling. Og det gælder, uanset om du er leder, iværksætter, salgsstjerne eller specialist – LinkedIn er – med sine 546 mio. medlemmer – for vigtig til blot at ignorere.

Vi hjælper dig med rammerne til at skabe dit professionelle brand, så du kan skabe en position som ekspert i din branche.

Processen starter med dialog

Strategi og mål. Vi begynder med at afklare formålet med din LinkedIn-profil. Det vil typisk være en af følgende:

  • Styrke din personlig, professionelle branding.
  • Gøre dig mere attraktiv overfor rekruttører, ansættende ledere og HR-ansvarlige.
  • Skabe mersalg, promovere din virksomhed eller udstille dine produkter og tjenester.
  • Udbygge dit professionelle netværk.

Indsamling af informationer. Vi indsamler dine baggrundsoplysninger enten via e-mail eller gennem personligt interview, så vi kender din karrierebane, baggrund, kompetencer og succeser.

Unik professionel historie. Sidste skridt er at fortælle din historie, så den engagerer dit publikum og giver dem lyst til at lære dig bedre at kende.

Din tilfredshed er garanteret, og diskretion er en selvfølgelighed

Når vi sammen arbejder med at styrke din LinkedIn-profil, så udfylder vi ikke blot felterne. Vores mål er, at du er 100 % tilfreds. Vi opererer 100 % diskret og anonymt, dit netværk vil ikke bemærke, at vi har været indenover. Højest at du har brugt tid på at opdatere din profil til at fremstå mere professionel og attraktivt.

Pris

LinkedIn Makeover            kr. 3.995,-
VIP LinkedIn Makeover     kr. 5.995,-

GOOGLE MY BUSINESS

Få flere kunder i lokalområdet – gratis!

Du skal investere mange tusinde kroner i annoncering hver måned for at komme øverst i søgeresultaterne. Men der findes en gratis genvej, der hedder Google My Business. Det er en Google-løsning, hvor du opretter din virksomhed, og inden længe er den det første, man ser øverst i søgeresultaterne.

Fordele

Google My Business øger din organiske synlighed, så kunderne nemmere kan finde dig. Hver 3. søgning på Google har et lokalt formål, og 76 % af disse ender med at besøge den fysiske butik.  Er din forretning tilmed baseret på online-aktiviteter, kan en Google My Business-side øge succesen, da siden gør det lettere for kunderne at finde oplysninger om din virksomhed på tværs af flere enheder.

Hvad hjælper CLiCKLAB dig med?

Vi sørger for at registrere din virksomhed på Google My Business. Hvorefter din hjemmeside vil optræde i følgende søgninger:

  • Den velkendte Google-søgning
  • Google Maps-søgninger

Vi publicerer følgende informationer online for dig:

  • Kontaktoplysninger i form af telefonnummer, adresse og e-mail
  • Link til din hjemmeside
  • Åbningstider
  • Udførlig beskrivelse af jeres virksomhed og jeres produkter og ydelser, herunder branchekode
  • Kort med rutevejledning, så kunden kender afstanden til din virksomhed fra hans aktuelle lokation
  • Billeder, video og logo
  • Anmeldelsesfelt med mulighed for synlige kundeanmeldelser fra alle jeres sociale medier
  • Nyheder i form af blog posts eller gode tilbud

Alle virksomheder, foreninger og organisationer kan få en perfekt visning på Google ved hjælp af Google My Business. Når din virksomhed er registreret på Google My Business, vil den automatisk optræde på Google Maps (når registreringen er verificeret).  Og det gør jer synlige overfor de rigtig mange brugere af Google Maps. Brugere i dit lokalområde bruger Google Maps til at finde virksomheder i nærheden, og turister bruger den til at finde vej eller finde forretninger, restauranter, forlystelser mv. Så der er et stort potentiale i at registrere sin forretning i Google My Business.

Pris

Etablering af ny Google My Business  kr. 3.995,-
Opdatering af eksisterende Google My Business kr. 1.995,-

ONE PAGER WEBSITE

En one-pager er ganske enkelt en hjemmeside, der kun består af én side, hvor du kort og effektfuldt præsenterer dig selv overfor potentielle kunder og samarbejdspartnere. Den er især en god løsning, hvis du ikke har behov for en omfattende hjemmeside med mange undersider, men stadig ønsker dit eget professionelle webdomæne. 

Du kan opfatte en one-pager som et ”udvidet visitkort”, hvor du, igennem din fortælling, positionerer dig stærkere på ”markedet” overfor din målgruppe. Det vil også være her, at du konverterer dine hjemmesidebesøg til kaffeaftaler, forbindelser på LinkedIn, nyhedsbrevmodtagere eller noget helt fjerde.

Man kan selvsagt ikke klikke rundt på undersider, hvorfor det er særlig vigtigt at strukturere teksten og design, så det centrale budskab og den reaktion, du ønsker fra dine besøgende, fremmes.

Fordele ved en One Pager hjemmeside

Historier engagerer. Du får bedre rammer til at fortælle din historie og herigennem engagere din målgruppe, fordi gode fortællinger påvirker os.

Intuitivt. Den mest naturlige og intuitive handling på internettet er at scrolle. En one-pager giver sammenhæng i din historie og budskab. I stedet for at man skal gætte, hvor man skal klikke og jagte det rigtige links på siden, så scroller man ned for at ”læse” resten af historien. Vi kan skabe en underholdende og interaktiv oplevelse for brugeren og give denne en meget klarere og mere kraftfuld besked.

Hurtig konvertering. Alle hjemmesider skal have et primært mål. Det kan være at generere nye leads, få flere nyhedsbrevstilmeldinger, brande dig og/eller din virksomhed, skabe flere downloads eller sælge flere produkter. Det er en one-pager bedst til. Det skyldes det simple design kombineret med den gode historie, der fokuseret driver den besøgende på en enkelt vej mod det endelig mål.

Reducerer bounce-rate og opfordrer til deling. Med en one-pager får du en langt mindre afvisningsprocent. Det skyldes, at der er meget lidt at foretage sig på siden og blive forvirret over. Så længe du har en god historie og et klart mål, så vil der være en større chance for, at den besøgende bliver på siden og foretager en handling. Derudover vil denne gode oplevelse medføre en forøget lyst til at dele siden. Du får dermed en unik måde at drive organisk trafik til din hjemmeside.

Visuel identitet til dit brand. Man sender vigtige signaler med sin fremtoning. Det gælder i den analoge verden, som det gælder i den digitale. One-pageren giver dig med enkle midler mulighed for at skabe en stærk og professionel visuel identitet til dit brand.

Ser godt ud. En one-page side ser bare bedre ud på alle enheder. Den skaber en ensartethed på tværs af platforme med det responsive design.

Alle har råd. Det er langt billigere at få produceret en one-pager hjemmeside end en traditionel.

Hvad får du

  • Opsætning i WordPress
  • Design og opsætning af grafik, illustrationer og farvevalg
  • Opsætning af dine tekster, billeder og videoer
  • Responsivt design – optimeret hjemmeside til computer, tablet og smartphone
  • Favicon
  • Link til sociale medier (Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter og Snapchat)
  • Kontaktformular

Pris: fra kr. 2.995,-

LOGO

Virksomhedens logo er det vigtigste element i den visuelle identitet. Logoet skal nemlig underbygge enhver kommunikation til omverdenen.

Logoet kan være en abstrakt illustration eller figur, et symbol, dit firmanavn som et ordmærke eller en kombination af disse. Et andet vigtigt valg handler om farven på logoet, da det spiller en vigtig rolle i at differentiere dit brand fra andre virksomheder.

Processen starter med din målgruppe

Inden vi begynder at designe et logo til din virksomhed, så skal vi sammen med dig nå til en forståelse af, hvilken målgruppe du sigter efter at ramme. Hele forløbet vil tage 3-5 dage og ser typisk således ud:

  • Design brief. Vi skal lære din forretning at kende.
  • Search. Vi sætter os ind i din branche, markedssituationen og dine konkurrenter.
  • Brainstorming. Vi begynder at konceptualisere idéer og tage beslutninger om de mulige designretninger.
  • Produktion. Vi begynder at digitalisere nogle logodesignkoncepter.
  • 1. præsentation. Vi præsenterer 3-5 forslag, hvoraf du vælger 1-2, der skal arbejdes videre med.
  • 2. præsentation. Du vælger det endelige logo og kommer med evt. ændringer til det.
  • Godkendelse. Endelig logoforslag sendes til korrektur.
  • Levering. Endelig logo leveres i vektor, PNG og andre ønskede formater. Derudover laves logoet klar til brug på Facebook og LinkedIn.

Pris: kr. 2.995,-