70 605 665

facebook page

75 % af danskerne logger jævnligt ind på deres Facebook-konto. Det er derfor heller ikke overraskende, at det uden sammenligning er det største sociale medie i både Danmark og resten af verden. Og lige så lidt overraskende er det, at det er umuligt at komme uden om Facebook, hvis du overvejer en aktiv social medie-strategi.

Mange har dog afsagt dødsdom over Facebook som følge af de nye begrænsninger på nyhedsfeedet og begrænsningerne i rækkevidden. Her på kontoret i Valby er vi slet ikke enige i dommen! Der er stadig betydelige fordele i en Facebook-virksomhedsside. For bare at nævne nogle af de væsentligste:

  • Øger eksponering for potentielle kunder. 75 % af danskerne er jævnligt på Facebook, behøver vi sige mere?
  • Leadgenerator. Mange likes og følgere kan ikke stå alene. Du skal også bruge din følgerskare til at føde din leadtragt, f.eks. via konkurrencer og give-aways, hvor du indsamler følgernes mailadresser og tilmeldinger til dit nyhedsbrev.
  • Det koster gratis. Selve det at eje din Facebook-side koster ikke noget.
  • Opbyg brand-loyalitet. Du kan gennem interaktion med dine følgere skabe et loyalt kundegrundlag som køber af dig igen og igen.
  • Forøg trafikken til din hjemmeside. Brug linkindlæg til at drive trafik til dit website.

Facebook-sider er gode til at indfange følgere i din målgruppe. Men husk at gøre det nemt for dine følgere at dele deres interesse for din virksomhed med deleværdigt indhold.

Hvis du allerede har en Facebook-side eller overvejer at oprette en, så kan vi hjælpe dig med at få det optimale ud af din investering.

Facebook Page illustration