Paid Traffic

Mange virksomheder kæmper med at tiltrække relevant trafik til deres hjemmeside. Betalt trafik er den mest populære løsning på denne udfordring, fordi man i løbet af få timer kan få hundredvis af besøg fra nye kunder. Og man får meget præcis data på, hvordan annonceringen performer på de fleste annoncenetværk. Således at man kan bruge budgettet, hvor man får størst effekt.

Vi hjælper dig med at vælge annoncenetværk og kampagnetyper – afhængigt af dit produkt, dine kampagnemål og målgrupper. Branding, salg eller leadgenerering vil typisk kræve forskellige typer af kampagner og annoncenetværk. Læs mere, om de forskellige annoncenetværk, som vi kan hjælpe dig med, herunder.

Hvad kan vi hjælpe med?

GOOGLE

Google Ads (tidligere AdWords) er klodens største online annonceplatform med en daglig omsætning på mere end 1 milliard kroner. I løbet af få timer kan du købe dig til hundredvis af besøg på din hjemmeside, app eller mobilside fra nye kunder, mens du meget præcist kan følge effekten af din investering. Hvilke kilder bringer salg og leads, og hvilke er spild af penge. Den data er altid tilgængelig i Google Ads.

CLiCKLAB har oprettet og optimeret flere end tusind forskellige Google Ads-kampagner i årenes løb. Og næsten hver gang leveret et stabilt afkast af kundernes investeringer. Vi har teknologien og ekspertisen til at levere resultater og vil altid anbefale den bedste strategi for din virksomhed.

Hvad kan vi tilbyde?

Du får nogle af Danmarks skarpeste Google-certificerede PPC-specialister bag rattet, når du benytter CLiCKLAB til at styre dine Google Ads-kampagner. Herunder kan du blive klogere på de Google Ads-kampagnetyper, som vi dagligt arbejder med:

Spot dine målgrupper

Hvis din virksomhed er lokal eller kun er åben for kunder i et afgrænset tidsrum, skal du afgrænse dine kampagner – både tidsmæssigt og geografisk. For ellers spilder du penge på en efterspørgsel, du alligevel ikke kan betjene.

Så om du sælger rejser eller rullegræs, så kan det være en fornuftig investering at annoncere på Googles annonceplatform.

Proces

Vi fordyber os i din virksomhed og branche for at lære mere om dine mål, konkurrenter og USP’er for at skabe en skræddersyet Google Ads-strategi.

Ved hjælp af en blanding af god gammeldags hjernekraft og teknologi bygger vi dine PPC-kampagner med specifikt målrettede søgeord, annoncegrupper og unikke annoncer. Det er udgangspunktet for at drive kvalitetstrafik til din hjemmeside. Men det slutter ikke her. Vi optimerer ugentligt kampagnerne, bl.a. igennem strukturerede annoncetests og budjusteringer, for at øge klik- og konverteringsraten. Hos CLiCKLAB får du desuden:

  • Komplet set-up
  • Fast kontaktperson
  • E-mail- og telefonsupport året rundt
  • Gennemsigtige statistikker
  • Løbende optimering af kampagner
  • Mulighed for internationale kampagner

CLiCKLAB har gennem et årti hjulpet mindre, danske såvel som store, globale virksomheder med at få det maksimale ud af deres Google Ads-investeringer. Den er din garanti for succes.

BING ADS

Selv om Google uden sammenligning er den altdominerende søgemaskine, så står Bing Ads stadig for en stor del af markedet. Så hvis din virksomhed kun annoncerer på Google, så går den glip af omkring 9 % af trafikken fra søgemaskinerne i Danmark. Og den Microsoft-ejede søgemaskine får stadig større markedsandele, bl.a. pga. samarbejdet med Apple og Yahoo.

Hvorfor bruge Bing Ads?

Bing-annoncer er en fantastisk måde at skaffe kunder og trafik til din hjemmeside fra brugere, der ikke søger på Google. Ja, de findes faktisk.
Dertil kommer, at konkurrencen er væsentligt mindre, da færre virksomheder, annoncerer på Bing Ads, og dermed vil din investering i ad spend være mindre. Klikraten (CTR) og klikprisen (CPC) er også mere fordelagtige via Bing Ads. CTR er ofte meget højere, mens CPC er meget lavere.

Hvordan fungerer det?

Hvis du allerede bruger Google Ads, er det let at trække dine kampagner ind i Bing Ads. Vi hjælper dig med alle aspekter af din Bing Ads-administration; fra opsætning til oprettelse af indhold og løbende optimering.
Bing tilbyder tekstannoncer, som vises i toppen, bunden eller på højre side af de organiske søgeresultater. En anden mulighed er Bing Shopping-kampagner, som er produktannoncer. Du kan her reklamere for dine produkter på Bing-søgeresultatsiden ved at inkludere billeder, salgsfremmende tekster, priser og dit firmanavn. Er du indenfor e-handel, vil dette være relevant for dig.

GOOGLE VIDEOANNONCER – YOUTUBE

YouTube er med sine flere end 24 milliarder månedlige besøg klodens andenstørste hjemmeside. 80 millioner besøg kommer fra Danmark*. YouTube kan derfor være en meget effektiv kanal, hvis du vil styrke dit brand og øge kendskabet til din virksomhed. YouTube er ikke bare et langt billigere, men også et langt mere effektivt alternativ til TV-markedsføring, fordi du løbende kan tænde og slukke for dine ”tv-kampagner” og måle effekten af dine annoncekroner.

YouTube-annoncer kaldes også for Google Videoannoncer og publiceres igennem Google Ads. Her vil vi i samarbejde med dig målrette annonceringen til den rette målgruppe ud fra eksempelvis:

  • Sted: Hvor bor dine kunder? Er de i hele Danmark eller i lokalområdet? Er de i andre lande? Uanset hvad så kan annoncerne målrettes dit geografiske marked.
  • Demografi: Hvem er din kunde? Her kan du målrette din markedsføring mod en bestemt aldersgruppe, køn, familiestatus og husstandsindkomst.
  • Interesser: Hvad interesserer dine kunder sig ellers for? Du kan indsnævre din målgruppe, så du rammer en specifik gruppe af potentielle kunder.

Vi målretter også din videoannonce mod brugere, der tidligere har besøgt din hjemmeside via remarketing.

YouTube er en rigtig god kanal til branding og øget kendskabsgrad. Du betaler kun, hvis din video bliver set i mere end 30 sekunder. Hvis en bruger klikker “skip annonce” før det, så koster det dig faktisk ikke noget. Du kan dermed få gratis reklame ved, at din video kun bliver set halvvejs.

*juni til august 2018 – similarweb.com

FACEBOOK ADS

Tre ud af fire danskere er jævnligt på Facebook, og Facebook er uden sammenligning det største sociale medie i både Danmark og verden. Det er derfor umuligt at komme uden om Facebook, når du overvejer en aktiv social medie-strategi.

Hvordan fungerer det

Med Facebook-annoncer kan du nå både bredt og præcist ud til dine målgrupper takket være oplysninger fra brugeres profiler. Tilgangen er dog noget anderledes end med fx Google Ads, fordi brugerne på Facebook ikke aktivt søger efter dine produkter eller services. Til gengæld kan du skabe et fællesskab om dit produkt godt hjulpet af Facebooks egne funktioner.

Brugeren af profilen har mulighed for at fjerne Facebook Ads, som han/hun ikke finder relevante og give feedback til annoncøren. På den måde opnår man, at brugeren kun får vist Facebook Ads, som vedkommende har interesse i.

Fordele

  • Du kan målrette din Facebook-annoncering efter specifikke oplysninger, så det kun er relevante brugere, der ser din annonce. Det kan du, fordi brugerne selv har udfyldt en række informationer om sig selv på Facebook omhandlende demografi, adfærd og kontaktoplysninger.
  • Visuel markedsføring: Mange iøjefaldende og fleksible annonceformater, såsom billeder, video og diasshow, som fungerer på alle enheder.
  • Følg med i resultaterne: Visuelle og læsevenlige rapporter.

LinkedIn Ads

LINKEDIN ADS

Med 546 mio. brugere i over 200 lande er LinkedIn uden sammenligning verdens største faglige netværk. Og med 1,4 mio. danskere repræsenteret er netværket også altdominerende herhjemme.

LinkedIn er dermed en oplagt markedsføringsplatform for B2B-virksomheder, da brugerne er indstillet på, at det handler om forretning, og derfor ofte har en positiv tilgang til jeres tilbud.

Hvordan fungerer det?

Med LinkedIn-annoncer kan du nå både bredt og præcist ud til dine målgrupper, takket være brugeres profildata. Tilgangen er dog noget anderledes end med fx Google Ads, fordi brugerne på LinkedIn ikke aktivt søger efter dine produkter eller services. Til gengæld kan du skabe et fællesskab om dit produkt med hjælp fra LinkedIns funktioner.

 

Fordele ved LinkedIn annoncering

  • Målretning. Vi kan målrette dine LinkedIn-annoncer til en bestemt målgruppe ud fra kriterier som funktion, branche, virksomhedsstørrelse, køn, alder, opholdsland mv. LinkedIn-annoncer er derfor effektive til at ramme nøjagtig de kunder og kandidater, du ønsker at nå. Vi kan også målrette dine annoncer til dine eksisterende kontakter ved hjælp af lister med virksomheder og/eller e-mailadresser.
  • Retargeting. Vi kan målrette dine annoncer mod dem, der tidligere har besøgt din hjemmeside.
  • LinkedIn Leadgenerering formularer. Vi kan indsamle leads af høj kvalitet via formularer, der allerede er angivet med LinkedIndata fra brugerprofiler.

Google Ads Discovery

GOOGLE ADS DISCOVERY

Det er altid en god idé med et sæt friske ekspertøjne på din Google Ads konto. Med en Discovery (revision) får du en evaluering af din kontos effektivitet​. Målet er at afsløre fejl, lækager og andre uhensigtsmæssigheder, der stjæler af budgettet eller forringer kontoens potentiale. Når disse skjulte problemer er kommet frem i lyset, vil du målrettet kunne arbejde med at forbedre den generelle ydeevne på din konto.

Der findes mange automatiserede værktøjer og tjenester, der giver algoritmisk, baserede analyser og ratings af din konto. De har alle den svaghed, at de mangler forbindelse til dine marketingmål, fokusmålgrupper og dine specifikke forventninger til resultater af din PPC- indsats.

Hvorfor har du brug for en Google Ads Discovery?

Det er væsentligt at kende tingenes tilstand, før du investerer tid og penge i online markedsføring. Måske står du foran at skulle skifte Google Ads-leverandør, eller du har overtaget ansvaret for en eksisterende konto. I begge tilfælde er det nyttigt med et dybdegående ”helbredstjek”. Ligesom der også er fornuft i regelmæssigt at få et helbredstjek af din konto. Det er nemt at få ”tunnelsyn” og overse fejl og muligheder for at vækste salget, når man sidder med den daglige drift af kontoen. Det er ofte de mange små justeringer, der tilsammen giver store resultater.

Hvad får du hos CLiCKLAB?

Du får en fuld rapport med værdifulde indsigter og afdækning af dine muligheder for at forbedre din markedsføring igennem Google Ads. Med rapporten i hånden bliver du rustet til at maksimere udbyttet af din PPC-markedsføring. I revisionen analyserer vi følgende områder:

  • Forretningsmål. Matchet mellem dine overordnede forretningsmæssige mål og kontoens performance.
  • Konverteringer. Tjek af korrekt konverteringssporring.
  • Kontostruktur. Hvor hensigtsmæssig er den overordnet kontostruktur.
  • Kampagnetyper. Brugen af relevante kampagnetyper og strukturering af kampagnerne, herunder også Display- og Shopping-kampagner (hvis relevant).
  • Målgrupper. Anvendelse af målgrupper (audiences).
  • Demografi. Budjusteringer på forskellige demografier (alder, køn og husstandsindkomst).
  • Geografi. Budjusteringer på geografi og målretning efter/eksklusion af lokationer.
  • Enheder. Budjusteringer på enheder (desktop, mobil og tablet).
  • Tidspunkter. Budjusteringer på tidspunkt (uger, dage, timer).
  • Indstillinger. Konto- og kampagneindstillinger.
  • Annoncegrupper. Granulering af annoncegrupper.
  • Søgeord. Anvendelse af søgeord og søgeordstyper, herunder også negative søgeord.
  • Annoncer. Anvendelse og test af annoncer og annonceudvidelser.
  • Landingssider. Kvaliteten af landingsider.
  • Budgetter og budstrategier. Styring af budget, budgivning og budstrategier.
  • Handlingsplan. Forslag til en handlingsplan.

En Google Ads Discovery er første skridt henimod kickstart af din PPC-investering. Så uanset om du prioriterer og håndterer alle anbefalingerne i én omgang eller step-by-step, så får du en værdifuld indsigt i status quo.