70 605 665

Facebook Ads

Tre ud af fire danskere er jævnligt på Facebook, og Facebook er uden sammenligning det største sociale medie i både Danmark og verden. Det er derfor umuligt at komme uden om Facebook, når du overvejer en aktiv social medie-strategi.

Hvordan fungerer det

Med Facebook-annoncer kan du nå både bredt og præcist ud til dine målgrupper takket være oplysninger fra brugeres profiler. Tilgangen er dog noget anderledes end med fx Google Ads, fordi brugerne på Facebook ikke aktivt søger efter dine produkter eller services. Til gengæld kan du skabe et fællesskab om dit produkt godt hjulpet af Facebooks egne funktioner.

Brugeren af profilen har mulighed for at fjerne Facebook Ads, som han/hun ikke finder relevante og give feedback til annoncøren. På den måde opnår man, at brugeren kun får vist Facebook Ads, som vedkommende har interesse i.

Fordele

  • Du kan målrette din Facebook-annoncering efter specifikke oplysninger, så det kun er relevante brugere, der ser din annonce. Det kan du, fordi brugerne selv har udfyldt en række informationer om sig selv på Facebook omhandlende demografi, adfærd og kontaktoplysninger.
  • Visuel markedsføring: Mange iøjefaldende og fleksible annonceformater, såsom billeder, video og diasshow, som fungerer på alle enheder.
  • Følg med i resultaterne: Visuelle og læsevenlige rapporter.
Facebook Ads illustration