70 605 665
Ebikecenter casefoto

Elcykler til storkøbenhavnerne

Hvordan CLiCKLAB hjalp Ebikecenter med at kanalisere storkøbenhavnere fra Google og ind i butikkerne for at prøvekøre elcykler

E n sand cykelrevolution har over de senere år foldet sig ud. Aldrig tidligere har så mange danskere efterladt bilen for at kaste sig op på den tohjulede jernhest. Forklaringen skal findes i den lille elektriske hjælpemotor, som stadig flere cykler bliver udstyret med.

Midt i denne cykelrevolution finder man virksomheden Ebikecenter i Skovlunde. Virksomheden, der startede som en lille butik i 2012, var blandt de første, der så den begyndende elcykelbølge og har oplevet en ret markant vækst over de senere år.

Men det har imidlertid også været en udfordring at integrere den digitale virkelighed i en forretning, der på mange måder stadig er baseret på, at kunderne kommer ind ad døren i de fysiske butikker i Skovlunde og Kongens Lyngby. 

Vejen til salget har fungeret sådan, at storkøbenhavnerne har booket en prøvetur hos Ebikecenter, inden en andel af dem endte med at købe en elcykel. Udfordringen – set med digitale briller – har været at bygge bro mellem de digitale indsatser og trafikken til de to fysiske butikker.

Løsninger

En række forskellige initiativer blev sat i gang. Herunder et ambitiøst redesign af hjemmesiden, så den mere får præg af et oplevelsessite fremfor en webshop. CLiCKLABs fokus lå på at sørge for den relevante betalte trafik via Google.

Vi startede med at mappe de forskellige KPI’er, der kunne være relevante. Udover de hårde konverteringer som ”køb i webshoppen” og ”booking af prøvetur” fik vi også kortlagt alle de KPI’er, der indikerede brugernes trafik til de fysiske butikker. Det var butiksbesøg, telefonopkald, kortsøgninger på Google Maps og andre såkaldte lokale handlinger.

Disse tiltag byggede bro mellem online og offline og synliggjorde straks effekten af vores online annoncering på Google. Hvor fokus tidligere alene havde været på de hårde konverteringer online, kunne vi nu dokumentere og optimere trafikken fra Google til butikkerne i Skovlunde og Kongens Lyngby.

Foruden denne kritiske del udrullede vi naturligvis også de traditionelle kampagnespor som Google Shopping, search og retargeting.

Resultater

Vi er lykkedes med at opsætte et sæt digitale KPI’er, der ligger helt tæt op ad de forretningsmæssige. Vi har bygget bro mellem det digitale og kundeaktiviteterne rettet mod de fysiske butikker. Noget som for få år siden blev regnet som den hellige gral indenfor online annoncering.

Som stolpediagrammet herunder illustrerer, er væksten i KPI’er som butiksbesøg, telefonopkald, mv. vækstet betragteligt i perioden, hvor CLiCKLAB har været involveret. Fra omkring 150/md. til 400/md. Tallene dækker kun over den betalte trafik fra Google.

Ebikecenter butiksbesøg og andre handlinger via Google Ads

Figur 1: KPI’er – Butiksbesøg og andre handlinger via Google Ads

Læs case om Ebikecenter

Fakta

Ebikecenter er en af landets største forhandlere af elcykler. Ebikecenter har siden 2012 specialiseret sig i at forhandle elcykler og løbehjul til det storkøbenhavnske marked.

Interesseret i at høre hvordan vi kan hjælpe dig?

 

Vil du høre mere om hvordan vi kan hjælpe dig med skræddersyet løsninger, der styrker din digitale markedsføring. Kontakt os for at høre mere om hvordan vi kan hjælpe dig og din forretning.

Se også hvordan vi har hjulpet andre

Pin It on Pinterest

Shares
Share This