70 605 665

Global søgemaskinemarkedsføring

Hvordan CLiCKLAB hjalp en af verdens førende leverandører indenfor videomanagement software, med at samle B2B-leads, med en effektiv contentstrategi, SEO-rådgivning og målrettede Google Ads i alle tidszoner

Hos Milestone Systems (MS) har vi været med fra 2015, hvor virksomheden havde erkendt behovet for at tage digitale kanaler i brug i markedsføringen af deres B2B VMS-produkter (Video Management Systems). Hidtil var markedsføring og salg alene sket igennem et globalt netværk af teknologipartnere, distributører, installatører og traditionelle brancheevents.

Vi kridter banen op

Til at starte med bestod vores deltagelse i at ”kridte banen op”, for hvordan Milestone kunne lykkes med digital markedsføring. Missionen blev siden konkretiseret til at øge kendskabet til Milestone og at tiltrække flere leads blandt deres tre partner-kundesegmenter, men lige så vigtigt var det at nå slutbrugere indenfor de utallige segmenter, der ville have gavn af Milestone-teknologien.

Specialiserede B2B kundesegmenter

Slutbrugere er alt fra mindre detailhandlere, der har et overskueligt behov for at sikre sig mod svind, tyveri og røveri til storkunder, som storbyer, der har behov for centraliseret teknologi til at forebygge og opklare kriminalitet eller lufthavne med et komplekse sikkerhedsbehov med mange forskellige stakeholders og behov.

En af de store udfordringer i denne opgave var, at produkterne er meget specialiseret B2B og har et stort overlap med videoovervågning for private borgere. Så oversat til søgeadfærd på Google: meget lille relevant søgevolumen og betydelig irrelevant søgevolumen.

Brugere, der registrerer sig for en gratis version af XProtect Essential eller registrerer sig til en demo betragtes som hårde konverteringer.

Løsningen

Den væsentligste del af vores løsning bestod af en kombination af SEO (søgemaskineoptimering) og Google Ads. På SEO-delen har vi uddannet Milestone-medarbejdere indenfor teknisk-SEO, indholdsproduktion til hjemmeside samt bistået i valg af 3. parts-tools.

Contentstrategien får en central rolle

Men allervæsentligst – så har vi skitseret en contentstrategi, som skal være central i forhold til at tiltrække trafik fra slutbrugere med mangeartede sikkerhedsudfordringer, men meget lille kendskab til relevante softwareløsninger. Dette forventer vi vil vækste gratis, relevant søgetrafik og leads, men også effektivisere den betalte søgetrafik, idet relevansen af landingpages vil stige markant.

Målrettede annoncer til målgruppen

Med Google Ads er vi nået ud til brugere i alle tidszoner med både søgekampagner og displaykampagner. Vi har sørget for, at den relevante søgeaktivitet på Google, der måtte være, ikke var i tvivl om Milestones eksistens.

Med displaykampagnerne har vi skabt synlighed og trafik hos relevante segmenter, der ikke aktivt søger efter løsninger. Med retargeting kampagner har vi holdt snor i tidligere besøgende, som vi har segmenteret efter adfærd og recency (hvornår de senest har besøgt Milestonesys.com). På den måde har vi trukket attraktive brugersegmenter tilbage og konverteret dem til leads.

Kampagnerne og trackingen er segmenteret i hovedregionerne EMEA, APAC og Americas og 13 subregioner. Således at man hele tiden har haft et godt datagrundlag for at allokere adspend og SEO-indsats efter godt performende subregioner og sprog.

Markedsplads løfter søgevolumen

Et af de seneste tiltag, vi har taget del i, er markedsføringen af den største digitale satsning hos Milestone, nemlig en markedsplads for 3. parts VMS teknologi-partnere og integratører. Her har vi med partnernes løsninger som løftestang formået at udvide den ellers begrænsede søgeordvolumen markant.

Hvor det tidligere primært handlede om ”video management solutions/software” og ”cctv software”, ”IP surveillance” etc., har vi nu formået at tiltrække flere relevante søgninger, som fx ”Access control solutions”, ”anpr solutions”, ”parking management solutions”, ”Drone surveillance teknologi” (bruges også til fredelige formål), plus flere hundrede andre produktkategorier.

Resultater

Milestone Systems er en af verdens førende leverandører indenfor videoovervågning/video management software med sine 150.000+ installationer. Vi har været nøglepartner i den globale markedsføring af Milestone på Google. 

Da vi ikke må gå i detaljer med konkrete resultater, så kan vi blot nævne, at vi har overgået et ellers ambitiøst target for 2018 med 25 %. – Og bl.a. som følge heraf øget leverandørengagementet ift. 2018.

Milestone Systems hjemmeside

 

Fakta

Milestone Systems blev stiftet af tre danskere i 1998, der fik den gode idé at analoge overvågningskameraer burde digitaliseres og kobles på internettet.

I 2014 blev Milestone solgt til japanske Canon. Milestone omsatte i 2018 for 934 mio. kroner og beskæftiger 750+ medarbejdere på 25 forskellige lokationer rundt om i verdenen.

Interesseret i at høre hvordan vi kan hjælpe dig?

 

Vil du høre mere om hvordan vi kan hjælpe dig med skræddersyet løsninger, der styrker din digitale markedsføring. Kontakt os for at høre mere om hvordan vi kan hjælpe dig og din forretning.

Se også hvordan vi har hjulpet andre