Analyse & Strategi

D et er vigtigt med en robust og klar strategi for din virksomheds digitale markedsføring, fordi resultaterne ellers kan udeblive pga. skiftende retninger og fikse idéer. Alligevel har mange virksomheder ingen klare planer for, hvordan de vækster forretningen og fastholder potentielle kunder. Men hvor starter man med en digital markedsføringsstrategi? Det er et spørgsmål, mange virksomheder står overfor, særligt hvis de primært lever af at tiltrække og fastholde kunder via digitale kanaler.

Få sat retning på virksomhedens digitale strategi

Få sat klare strategiske mål og prioriteringer for, hvad virksomheden skal opnå online. Det kan være at øge tilgangen af nye kunder eller at fastholde de eksisterende kunder ved at udbygge relationen. Det kan også handle om, at du skal udvikle din produktportefølje, så du får mere rentabelt salg. Med udgangspunkt i grundige, strategiske analyser vil du blive bedre rustet til at identificere og prioritere de kritiske tiltag for at lykkes digitalt.

Analyser og strategisk input fra os vil give dig:

  • et bedre kendskab til dine mest værdifulde målgrupper og indblik i, hvordan du når dem digitalt
  • input til justeringer af produkter og services
  • prioriteringer og budgettering af jeres tiltag samt en handlingsplan
  • løsninger på jeres udfordringer med betalt og organisk trafik fra eksempelvis Google
  • traditionelle værktøjer til at kickstarte salget
  • en idé om nødvendigt budget til digital markedsføring
  • et KPI-framework til at optimere indsatsen baseret på data.

Hvad kan vi hjælpe med?

SEO-ANALYSE

En SEO-analyse (en revision af din søgemaskineoptimering) er en helt afgørende proces, der vil styrke din virksomhed med brugbar indsigt. Analysen vil afsløre, hvad der virker på din hjemmeside, og hvad der kan forbedres, således at den rangerer højere i søgemaskiner som Google og BING og dermed genererer flere kundeemner.

Hvorfor har du brug for en SEO-analyse?

Svaret er kort: Det er nok den bedste måde at finde ud af, hvordan du får mere ud af din SEO-indsats.

En SEO-analyse er første skridt til at optimere din hjemmesides synlighed i Google. Med rapporten i hånden vil du være rustet til eksekvere de mest værdifulde SEO-tiltag, hvad enten I vælger selv at løse opgaven eller hyrer en ekstern leverandør. Så uanset om du prioriterer og håndterer alle anbefalingerne i én omgang eller step-by-step, så får du en værdifuld indsigt i status quo.

Hvad får du hos CLiCKLAB?

Vi tilbyder en grundig gennemgang af din hjemmeside med det formål at identificere alle de dele, der bør ændres eller optimeres og sikre, at du får gjort de rigtige ting i den bedste rækkefølge. Formålet med analysen er, at du kan optimere synligheden og klikraten (CTR) i søgemaskinerne. Vi vil i revisionen gennemgå følgende:

  • Dine overordnede forretningsmæssige mål
  • Søgeordsanalyse
  • Konkurrentanalyse
  • Teknisk analyse
    • Hastighed
    • Mobilvenlighed
    • Søgeordskannibalisme
    • Sideindeksering
    • Duplikeret indhold
    • Interne links
  • Content-analyse
  • Brugervenlighed
  • Link-analyse


Sidste step vil være rapportering og forslag til handlingsplanen.

Google Ads Discovery

GOOGLE ADS DISCOVERY

Det er altid en god idé med et sæt friske ekspertøjne på din Google Ads konto. Med en Discovery (revision) får du en evaluering af din kontos effektivitet​. Målet er at afsløre fejl, lækager og andre uhensigtsmæssigheder, der stjæler af budgettet eller forringer kontoens potentiale. Når disse skjulte problemer er kommet frem i lyset, vil du målrettet kunne arbejde med at forbedre den generelle ydeevne på din konto.

Der findes mange automatiserede værktøjer og tjenester, der giver algoritmisk, baserede analyser og ratings af din konto. De har alle den svaghed, at de mangler forbindelse til dine marketingmål, fokusmålgrupper og dine specifikke forventninger til resultater af din PPC- indsats.

Hvorfor har du brug for en Google Ads Discovery?

Det er væsentligt at kende tingenes tilstand, før du investerer tid og penge i online markedsføring. Måske står du foran at skulle skifte Google Ads-leverandør, eller du har overtaget ansvaret for en eksisterende konto. I begge tilfælde er det nyttigt med et dybdegående ”helbredstjek”. Ligesom der også er fornuft i regelmæssigt at få et helbredstjek af din konto. Det er nemt at få ”tunnelsyn” og overse fejl og muligheder for at vækste salget, når man sidder med den daglige drift af kontoen. Det er ofte de mange små justeringer, der tilsammen giver store resultater.

Hvad får du hos CLiCKLAB?

Du får en fuld rapport med værdifulde indsigter og afdækning af dine muligheder for at forbedre din markedsføring igennem Google Ads. Med rapporten i hånden bliver du rustet til at maksimere udbyttet af din PPC-markedsføring. I revisionen analyserer vi følgende områder: 

  • Forretningsmål. Matchet mellem dine overordnede forretningsmæssige mål og kontoens performance.
  • Konverteringer. Tjek af korrekt konverteringssporring.
  • Kontostruktur. Hvor hensigtsmæssig er den overordnet kontostruktur.
  • Kampagnetyper. Brugen af relevante kampagnetyper og strukturering af kampagnerne, herunder også Display- og Shopping-kampagner (hvis relevant).
  • Målgrupper. Anvendelse af målgrupper (audiences).
  • Demografi. Budjusteringer på forskellige demografier (alder, køn og husstandsindkomst).
  • Geografi. Budjusteringer på geografi og målretning efter/eksklusion af lokationer.
  • Enheder. Budjusteringer på enheder (desktop, mobil og tablet).
  • Tidspunkter. Budjusteringer på tidspunkt (uger, dage, timer).
  • Indstillinger. Konto- og kampagneindstillinger.
  • Annoncegrupper. Granulering af annoncegrupper.
  • Søgeord. Anvendelse af søgeord og søgeordstyper, herunder også negative søgeord.
  • Annoncer. Anvendelse og test af annoncer og annonceudvidelser.
  • Landingssider. Kvaliteten af landingsider.
  • Budgetter og budstrategier. Styring af budget, budgivning og budstrategier.
  • Handlingsplan. Forslag til en handlingsplan.

 

En Google Ads Discovery er første skridt henimod kickstart af din PPC-investering. Så uanset om du prioriterer og håndterer alle anbefalingerne i én omgang eller step-by-step, så får du en værdifuld indsigt i status quo.