Display bannere

Bannerannoncer bruges mest til den traditionelle form for displayannoncering med det formål at udbrede kendskabet til dit brand, skabe trafik til din hjemmeside og i sidste ende øge omsætningen i din virksomhed.

Et godt banner bør altid have disse 3 nøgleegenskaber:

  • Et klart og attraktivt budskab, der taler til din målgruppe
  • Et call-to-action, der fortæller, hvad du forventer, at brugeren foretager sig (forbløffende mange bannere mangler et) – det kan f.eks. lyde: ”Book et møde”, ”Download manual”, ”Deltag i konkurrence” osv.
  • Et link til en landingside på din hjemmeside, der hænger klart sammen med indholdet i banneret

Et godt banner med disse egenskaber kan være en effektiv måde at nå nye, potentielle kunder og trække dem ind til din hjemmeside. Især hvis du anvender dem til at annoncere på Google Displayannoncer,  som rummer effektive værktøjer til at ramme brugere, der allerede er på markedet efter dine produkter.

Du kan få bannere i mange forskellige filformater, hvor de mest udbredte er statiske bannere i PNG/JPG/GIF, animerede bannere i GIF eller HTML5 filformater.

Vi kan hjælpe dig med at designe bannere med et effektivt budskab i følgende formater:

Hvad kan vi hjælpe med?

HTML5

Langt de fleste animerede webbannere er designet i HTML5, da formatet understøttes, uanset om brugeren ser det på sin pc, tablet eller smartphone.

HTML5 er også navnet på det programmeringssprog, der bruges til at skabe animationerne i banneret. Animationerne kan være lige fra det vilde med elementer, der flyver forbi, til det mere diskrete med billeder eller tekster, der fader ud. Man kan også til tider høre HTML5 omtalt som “responsivt design.”

Fordelene med HTML5 bannerannoncer er mange. Men den vigtigste er nok, at uanset hvilken enhed eller browser brugeren sidder med, så vil banneret og animationen vise nøjagtig det samme. Andre fordele, der også er værd at nævne, er:

  • Fanger opmærksomheden: Mennesket ur-hjerne er indstillet på at reagere på det, der bevæger sig. Det, der bevæger sig, var nemlig enten urmenneskets næste måltid eller noget, der betragtede urmennesket som sit næste måltid.
  • Mulighed for at være kreativ: Du behøver ikke presse alle oplysninger ind et enkelt billede. Du kan oprette separate dias eller skærmbilleder, der indeholder yderligere oplysninger om hver del. Teksten kan skiftevis tones frem og væk under animationen.
  • Bliv husket: Vi er mere tilbøjelige til at huske et aktivt banner frem for et almindeligt billede.
  • Størrelsen betyder noget: Smartphonen har for længst overhalet desktoppen som den foretrukne enhed, når danskerne skal på nettet. Et lille, statisk banner kan ofte se sløret og ulæseligt ud. Mens ​​HTML5 med dets mange muligheder for dias kan rumme flere oplysninger, samtidig med at skrifttypestørrelser kan øges, så de bliver mere læsbare.
  • Ram dine målgrupper forskelligt: Nogle brugere reagerer på tekst, andre på video og nogle på enkle animationer. HTML5 banner dækker med andre ord alle typer i en enkelt annonce.

Priseksempel:

1 banner                              kr. 3.495,-
3 bannere                            kr. 9.995,-

Prisen er inklusive design, animation, kodning og i 5 formater.

Eksempel på HTML5 bannere

Klik her for at se de animerede HTML5 bannere

ANIMEREDE GIF BANNERE

En GIF er et billedformat, der understøtter animerede billeder og grafik. GIF står for ”Graphic Interface Format” og består af maksimalt 256 farver. De kan bruges på både smartphone, tablet og computer. En GIF kan bestå af rigtig mange ting – eksempelvis:

  • Billeder sat sammen til en kort (stop motion) video – med eller uden tekst
  • En kort video uden tekst
  • En kort video med tekst (form for undertekster)
  • Animationer

Animerede GIF’er er en hurtig og nem måde at præsentere dynamisk indhold på, især på websider. Deres filstørrelser er små sammenlignet med andre alternativer til at skabe dynamisk indhold som HTML5 og kan derfor let downloades af browseren, hvilket giver mulighed for en hurtigere browseroplevelse.

Hvordan fungerer det?

Billedet eller grafikken i en GIF kører i et såkaldt loop. Det kan vare alt fra få sekunder til flere minutter. Den typiske længde på en GIF er dog omkring 2-10 sekunder. En animeret GIF kan løbe uendeligt eller stoppe efter et par sekvenser.

Fordele

En GIF kan noget, som et billede ikke kan. Den kan nemlig fortælle en historie på meget kort tid – eller udtrykke en sindstilstand. Selv med flere billeder på samme fil kan filstørrelsen stadig holdes lav – pga. den måde GIF er kodet på og pga. en begrænset farvepalet.

Ulempe

Netop den begrænsede farvepalet betyder også, at billedet mangler detaljer og er af lavere visuel kvalitet sammenlignet med andre billedformater.

Priseksempel:

1 banner                              kr. 995,-
5 banner                              kr. 3.995,-

Prisen er inklusive design, animation og i 1 format.

Eksempel på HTML5 bannere

Klik her for at se de animerede GIF bannere