Google ads Discovery

Får du lige så mange konverteringer ud af din annoncering på Google som du kunne ønske?

Svaret er selvfølgelig, nej.

Alle annoncerører på Google ønsker flere konverteringer. Flere konverteringer betyder, flere leads og salg. Flere leads og salg er forskellen mellem succes og fiasko.

Hvis du undertiden oplever at Google æder løs af dit markedsføringsbudget, mens salget snegler afsted og prisen for nye kunder stiger til vejrs og konkurrenterne løber med kunderne og mediebureauet forsømmer din konto, så er det med god grund!

Klikpriserne på Google er steget indenfor stort set alle brancher, over de seneste 5 år. Astronomiske markedsføringsbudgetter strømmer fra traditionelle medier til digitale annonceplatforme, som Google.

Aldrig tidligere i historien har så mange annoncører spenderet så meget på én enkelt platform. Google tjente i 2018 cirka 2,5 milliarder kroner… HVER… DAG!

Google udvikler konstant annonceplatformen og skaber nye intelligente muligheder for annoncering. Men det komplicerer også platformen, i en grad, så annoncering på Google – mere end nogensinde – er blevet et felt for specialister. Generalisterne er for længst hægtet af.

Så hvis du oplever at dit mediebureau forsømmer din Google-konto, så kender du baggrunden.

Heldigvis, så er CLiCKLAB blandt Danmarks dygtigste Google Ads eksperter og kan vise dig hvordan du skaber flere rentable leads og salg med din annoncering på Google.

Ok, men hvad får jeg så?

Forretningsmål

Hvordan matcher dine forretningsmål med kontoens performance?

Konverteringer

Er din konverteringssporing korrekt og fyldestgørende?

Kampagnestruktur

Er den hensigtsmæssig og understøtter den en løbende vækst?

Kampagnetyper

Bruger du alle relevante kampagnetyper og hvordan er de struktureret?

Målgrupper

Hvordan godt anvender og opsætter du relevante målgrupper (audiences)?

Demografi

Budjusterer du optimalt på demografiske parametre (alder, køn og husstandsindkomst)?

Geografi

Anvender du korrekt målretning og budjustering på geografi?

Enheder

Budjusterer du optimalt på enheder (desktop, mobil og tablet)?

Ugedage og timer

Budjusterer du optimalt på tidspunkter (uger, dage, timer)?

Indstillinger

Er der fejl i din konto- og kampagneindstillinger?

Annoncegrupper

Granulerer du din annoncegrupper for lidt, eller for meget?

Søgeord

Anvender du relevante søgeord og søgeordstyper, herunder også negative søgeord?

Annoncer

Hvor velskrevne og effektive er dine annoncer og udvidelser? Tester du systematisk. Bruger du relevante annonceformater?

Landingssider

Hvordan performer dine landingssider?

Budgetter og budstrategier

Er der hensigtsmæssig fordeling og anvendelse af budget, bud og budstrategier?

Handlingsplan

Forslag til en handlingsplan, hvor du kan stoppe dyre lækager og begynde at vækste salget fra Google Ads

Hvem er CLiCKLAB?

Vi er eksperter i at vækste virksomheder via betalt onlinetrafik fra Google for flere hundrede danske virksomheder. Så lad os starte med at se på nogle af de resultater vi har skabt for vores kunder:

Vi driver Google Ads kampagner for Danmarks 9. største virksomhed (Ørsted) som led i en strategi om at gøre en del af virksomheden mere attraktiv inden frasalg. Omsætningen online har aldrig været højere, end siden vi indledte samarbejdet.

Vi driver på 5. år alle Google Ads kampagner for Telenor Danmark, som med 1,7 millioner abonnenter og en omsætning på DKK 3,9 milliarder er landets næststørste teleselskab.

Vi markedsfører software i hele verden for Milestone Systems, som er en globalt førende B2B niche softwarevirksomhed – med en omsætning på DKK 945 mio. i 2018.

Vi har vækstet Boligsiden med Google Ads, så den nu er blevet danske boligkøbers foretrukne hjemmeside, med 4-5 millioner besøg hver måned.

Vi driver Google Ads for Danmarks største onlineshop indenfor børnesko, og hjælper den – på 8. år – med at fastholde førerpositionen i børnesko-nichen, i kamp mod giganter som Zalando og Boozt.

Vi har medvirket til at gøre Ejendomstorvet til Danmarks største formidler af kontorlokaler, erhvervsejendomme og butikslokaler

Hvordan er CLiCKLAB anderledes?

Vi adskiller os fra andre i branchen på vores kompetencer og erfaringer, som vi har samlet op igennem 15 år. Vi leverer ikke standardiseret venstrehåndsarbejde. Kun skræddersyede løsninger, der er skarpskåret efter dine forretningsmål.

I har sandsynligvis allerede en leverandør, eller en eller flere medarbejdere på opgaven. Så måske tænker du at alt er godt. Men man får desværre nemt tunnelsyn, når man sidder for længe og alene med den samme opgave. Opfat CLiCKLAB som en ekstern ”revisorer” der kaster ekspertøjne på jeres (medie-)bureau, eller medarbejders arbejde.

Du oplever måske også at gennemsigthed kan være et problem.  Her kan det også være sundt med en ekspertvurdering af tingenes tilstand. Du får vendt hver en sten og får sikkerhed for at der ikke gemmer sig nogle uindfriede muligheder, eller graverende fejl.

Ofte hjælper vi med til at hæve niveauet hos dine medarbejdere og leverandører, efter en ekspertvurdering af deres arbejde. Derfor er kombinationen af interne medarbejdere og eksterne eksperter, med viden fra mange andre virksomheder og analyseværktøjer, ofte en god kombination.

Certificeringer

Det siger kunderne om CLiCKLAB

Telenor har siden 2014 benyttet CLiCKLAB til at skabe større synlighed i søgemaskinerne og selvfølgelig skabe flere nye teleabonnenter. Vi har været meget tilfreds med den professionelle sparring og eksekvering, som vi har oplevet fra Amjads side.

Rasmus Thau Riddersholm

Head of Online Sales & Experience, Telenor A/S

Growingfeet har med stor tilfredshed siden 2011 trukket på CLiCKLABs ekspertise indenfor Google Adwords. Vi må bare konstatere, at det er en kanal, der virker, når det kommer til online salg. Det har dog også været vigtigt for os, at vi havde en fagligt stærk partner i Amjad.

Signe Ulka

Stifter og indehaver, Growingfeet A/S

Jeg er rigtig glad for den strategiske sparring og hjælp, jeg har fået af Atemad & co. Vores virksomhed har fået et mere professionelt udtryk, og vores online markedsføring har resulteret i, at vi får flere og flere kunder ind i vores nye showroom i Albertslund. CLiCKLAB har også foreslået og lavet et smart bookingsystem for vores kunder. Det gør, at jeg kan sætte den nødvendige tid af til at rådgive kunderne om netop det badeværelse, de drømmer om.

Redouane Bedjaoui

Indehaver, BANIO A/S

Da online markedsføring i 2015 var et relativt nyt domæne for os, har det været vigtigt at vi arbejdede med erfarne kræfter, for ikke at komme ud af kurs. CLiCKLAB har fra start været med til at sætte kursen for vores globale, digitale markedsføring og – heldigvis – hjulpet os sikkert i havn med vores digitale ambitioner.

Louise Østergaard

Head of eCommerce, Milestone Systems A/S

På ganske få år har Ejendomstorvet.dk gennemgået en stor udvikling med navneskifte og et helt nyt team.
Det har været essentielt at få skabt et større kendskab hos erhvervslivet, samtidig med at skabe gode resultater for medlemmer og annoncører.
Her har CLiCKLAB været en vigtig hjælp og har i samspil med andre kanaler været med til at hæve kendskabet til Ejendomstorvet.dk. CLiCKLAB får derfor mine varmeste anbefalinger.

Ole Krøijer

Head of Online, Ejendomstorvet.dk

CLiCKLAB overtog i 2012 driften af vores markedsføring på Google. Målet har hele tiden været at blive danskernes foretrukne vindue ind til boligmarkedet. CLiCKLAB har spillet en væsentlig rolle i, at Boligsiden i dag kan kalde sig Danmarks mest besøgte boligportal.

Birgit Daetz

Kommunikationsdirektør, Boligsiden A/S