SEO Analyse

En SEO-analyse (en revision af din søgemaskineoptimering) er en helt afgørende proces, der vil styrke din virksomhed med brugbar indsigt. Analysen vil afsløre, hvad der virker på din hjemmeside, og hvad der kan forbedres, således at den rangerer højere i søgemaskiner som Google og BING og dermed genererer flere kundeemner.

Hvorfor har du brug for en SEO-analyse?

Svaret er kort: Det er nok den bedste måde at finde ud af, hvordan du får mere ud af din SEO-indsats.

En SEO-analyse er første skridt til at optimere din hjemmesides synlighed i Google. Med rapporten i hånden vil du være rustet til eksekvere de mest værdifulde SEO-tiltag, hvad enten I vælger selv at løse opgaven eller hyrer en ekstern leverandør. Så uanset om du prioriterer og håndterer alle anbefalingerne i én omgang eller step-by-step, så får du en værdifuld indsigt i status quo.

Hvad får du hos CLiCKLAB?

Vi tilbyder en grundig gennemgang af din hjemmeside med det formål at identificere alle de dele, der bør ændres eller optimeres og sikre, at du får gjort de rigtige ting i den bedste rækkefølge. Formålet med analysen er, at du kan optimere synligheden og klikraten (CTR) i søgemaskinerne. Vi vil i revisionen gennemgå følgende:

  • Dine overordnede forretningsmæssige mål
  • Søgeordsanalyse
  • Konkurrentanalyse
  • Teknisk analyse
    • Hastighed
    • Mobilvenlighed
    • Søgeordskannibalisme
    • Sideindeksering
    • Duplikeret indhold
    • Interne links
  • Content-analyse
  • Brugervenlighed
  • Link-analyse


Sidste step vil være rapportering og forslag til handlingsplanen.

SEO Analyse illustration