Youtube Annoncering

YouTube er med sine flere end 24 milliarder månedlige besøg klodens andenstørste hjemmeside. 80 millioner besøg kommer fra Danmark*. YouTube kan derfor være en meget effektiv kanal, hvis du vil styrke dit brand og øge kendskabet til din virksomhed. YouTube er ikke bare et langt billigere, men også et langt mere effektivt alternativ til TV-markedsføring, fordi du løbende kan tænde og slukke for dine ”tv-kampagner” og måle effekten af dine annoncekroner.

YouTube-annoncer kaldes også for Google Videoannoncer og publiceres igennem Google Ads. Her vil vi i samarbejde med dig målrette annonceringen til den rette målgruppe ud fra eksempelvis:

  • Sted: Hvor bor dine kunder? Er de i hele Danmark eller i lokalområdet? Er de i andre lande? Uanset hvad så kan annoncerne målrettes dit geografiske marked.
  • Demografi: Hvem er din kunde? Her kan du målrette din markedsføring mod en bestemt aldersgruppe, køn, familiestatus og husstandsindkomst.
  • Interesser: Hvad interesserer dine kunder sig ellers for? Du kan indsnævre din målgruppe, så du rammer en specifik gruppe af potentielle kunder.

Vi målretter også din videoannonce mod brugere, der tidligere har besøgt din hjemmeside via remarketing.

YouTube er en rigtig god kanal til branding og øget kendskabsgrad. Du betaler kun, hvis din video bliver set i mere end 30 sekunder. Hvis en bruger klikker “skip annonce” før det, så koster det dig faktisk ikke noget. Du kan dermed få gratis reklame ved, at din video kun bliver set halvvejs.

*juni til august 2018 – similarweb.com

SEO Analyse illustration