Forside » Tips » Søgekampagner » Bred modificeret søgeord bliver endnu bredere

Bred modificeret søgeord bliver endnu bredere

10. januar 2019 | Søgekampagner, Søgeord

De fleste bare nogenlunde ædru Google Ads administratorer, er for længst gået bort fra at benytte bred søgeordstype i søgekampagner, for i stedet at benytte bred-modificeret type. Bred var simpelthen for bred og kunne trigge alverdens revl og krat af søgninger. Med andre ord, en kostbar affære, at bruge brede søgeord!

Senere kom en ny søgeordstype til, nemlig bred-modificeret, der nu gav mulighed for at tilføje krav til de brede søgeord, ved at tilføje et ”+” foran de søgeord, der skal optræde i brugernes søgning, for at dine annoncer skal trigges. På den måde får du stadig en stor rækkevidde, samtidig med at du sikre at der stadig er et minimum af relevans mellem brugerens søgning og dine annoncer.

Men disse dage er ved at rinde ud. Bred modificeret bliver nu endnu bredere og vil trigge flere søgninger end hidtil.

Google giver dette eksempel på hvordan den nye matching virker:

Det er endnu for tidligt at sige, hvordan det vil påvirker dine søgeordsmatchinger. Men det er en god ide at holde et vågent øje med, hvilke søgninger dine søgeord udløser. Samtidig bliver det formentlig sværere at blokere med negative søgeord, da matchingen mere bliver baseret på intentionen bag søgningen.