Forside » Tips » Budgivning » Derfor har du brug for bløde konverteringer

Derfor har du brug for bløde konverteringer

19. januar 2022 | Budgivning, Konverterinssporring

Bløde konverteringer er alt det som ikke er et salg, lead, download, signup, eller hvad der nu er den vigtigste kundehandling i din forretning.

En blød konvertering kan være alt fra at tilmelde sig dit nyhedsbrev, at downloade et white paper, eller at komme noget i kurven, dog uden at gennemføre et køb.

Ofte vil mængden af dine bløde konverteringer langt overstige de hårde konverteringer. Bløde konverteringer er således med til at give dig mere data at arbejde ud fra. Uden dem vil du fejlagtigt komme til at nedprioritere kampagner, der faktisk medfører tilpas mange bløde konverteringer.

Du kan betragte de bløde konverteringer som signaler fra toppen af salgstragten. På et tidspunkt vil en del af de bløde konverteringer resulterer i hårde konverteringer. Så hvis du ikke er opmærksom på de bløde konverteringer, så får du i længden også færre hårde konverteringer.