Forside » Tips » Annoncer » Forlad din komfortzone: afprøv nye Google annonceformater

Forlad din komfortzone: afprøv nye Google annonceformater

23. februar 2022 | Annoncer, Apps, Display, Søgekampagner, YouTube

Man siger at magien først indtræffer, når man har bevæget sig ud af sin komfortzone. Det gælder sådan set også for Google Ads.

Hvis du ikke allerede har prøvet alle de annonceformater som findes i Google Ads, så bør det hurtigst muligt komme igang!

Tag fx. Dynamic search ads (DSA), som er helt uundværlig, hvis du har en webshop med mange produkter. DSA-annoncer er oprindelig skabt på foranledning af Googles største kunde (Booking.com), som forståeligt nok kæmpede en del med at administrer annoncer til de hundreder tusinder af hoteller og destinationer, rejser og fly, som søgeportalen markedsførte. Her blev DSA-annoncer en belejlig løsning på et administrativt mareridt.

DSA-annoncer fungerer ved at du opretter en annonce med 2 linjers beskrivelse og målretter den mod hele eller typisk, dele af din hjemmeside.

Det kan enten være kategorier (som vist herunder), eller dele målrettet efter en url-sektion; f.eks: ”/shop/mobiltelefoner”

Dynamiske søgeannoncer målrettet produktkategorier på din hjemmeside

Google Display annoncer er en anden kampagne/annoncetype som mange har dårlige erfaringer med. Men det kan faktisk være lidt af guldgruppe, da du når meget bredere ud end hvis du blot kører med søgeannoncer.

Hemmeligheden ligger her i at ændre på dine kampagnemål, så du ikke går efter hårde, men kun bløde konverteringer, og at du dedikerer landingssider til disse kampagner.

Du kan ikke forvente at display trafik giver salg med det samme. (Læs også: # 31. Få succes med display kampagner)

Hvis du ikke allerede har testet Gmail og Youtube annoncer, så er det også tid til at prøve dem af. Hvis du har en webshop med mere end 10 varer, så er det helt utilgiveligt, hvis du ikke har en Shoppingkampagne kørende.