Forside » Tips » Konverterinssporring » Du sporer ikke telefonopkald korrekt

Du sporer ikke telefonopkald korrekt

3. april 2020 | Konverterinssporring

I virkelighedens verden klikker en del af dine kunder på dine annoncer, men ringer dig efterfølgende op, i stedet for at konvertere på din hjemmeside. Det gør det vanskeligt at dokumentere en sammenhæng mellem din annoncering og de kunder du får ind via telefonopkald.

Det er især et problem, hvis din annoncering primært handler om at skaffe leads. For mange B2B forretningerne udgør telefonopkald netop en betydelig del af konverteringerne. Derfor er det afgørende at du også kan spore de indkomne telefonopkald tilbage til kilden.

Med Google-viderestillingsnummer kan du oprette et dynamiske telefonnummer på din landingsside, eller hjemmeside, der gør det muligt med effektiv sporing af indkomne opkald, også selvom opkaldet ikke sker ved et klik på en annonce, eller klik  på et nummer på hjemmesiden.

For mange B2B virksomheder og serviceerhverv i B2C er telefonopkald helt centrale. Det er efterhånden de færreste besøgende på en webside, der gider udfylde en formular eller sågar, at skrive en mail.

Derfor er det en god ide at etablere Google Ads call tracking via et lille script man med fordel kan implementere via Google Tag Manager. Det er slet ikke usædvanligt at man formår at 3 og 4 doble antallet af konverteringer ved at få telefonopkald frem i lyset.

Rent praktisk vil det lille script erstatte firmaets rigtige telefonnummer, med et specielt nummer stillet til rådighed af Google. Ringer man til dette nummer sker der en konvertering og man dirigeres videre til firmaets rigtige telefonnummer.