Forside » Tips » Konverterinssporring » Manglende product tagging ved smart shopping kampagner

Manglende product tagging ved smart shopping kampagner

17. november 2020 | Konverterinssporring, Måretning, Shopping, Tag Manager

Vi ser ofte Google “Smart Shopping” kampagner performe pænt og mange vælger “Smart Shopping”, fremfor de almindelige Shoppingkampagnetyper, for at spare tid på det løbende vedligehold. Uheldigvis glemmer mange at Google kan afvikle en del af budgettet som dynamisk retargeting, dvs. en annonceform, hvor produkter som kunden tidligere har kigget på indgår i bannere på display netværket.

For at det skal virke, skal du først opsætte en produkttagging på websitet, der fortæller Google Ads eller Google Analytics, at et bestemt produkt er blevet besøgt.

Du kan tjekke at denne produkttagging virker efter hensigten ved at gå ind i ”Delt samling” -> ”Målgrupper” -> ”Målgruppekilder”. Her er det oplyst hvor mange og hvilke produkter der er tagget indenfor de seneste 24 timer.

Hvis du ser man en masse fejlkoder må du antage at produkttaggingen ikke virker og den skal altså sættes op.

Tjek at din produkttagging fungerer